Catalàcastellano

Muffins d'Espelta i Xocolata (2)

Escrit per 

Muffins espelta xocolata 1

De nou una entrada, quant de temps!!! Ja no tornaré a prometre mai més que publicaré aviat. Si em descuido passa gairebé un any des de l'última. Així que, ara no us diré que ben aviat publicaré una entrada amb l'últim pastís o postre que he preparat, perquè quan és l'hora, ja ho veieu, no tinc paraula. I és que la mandra de publicar se m'ha instal·lat a casa, sort que la de preparar dolços no. Ni la de fotografiar-los com sempre. Així, quan marxi tindré un munt d'entrades per fer durant una bona temporada.

Avui us porto uns muffins que vaig preparar la primera setmana d'escola. Per donar la benvinguda a la rutina i que no se'ns fes tan feixuga. Són elaborats amb farina d'espelta integral i trossets de xocolata negra. Ja hi tinc una recepta semblant al blog ( Muffins d'Espelta i Xocolata ) però per mi aquesta és millor. Veureu que la majoria dels ingredients són ecològics, i és que ja fa temps que han entrat a casa amb un intent per millorar la nostra alimentació.

 

INGREDIENTS:

* 250 gr. de sucre moreno ecològic

* 4 ous ecològics

* 150 gr. d’oli d'oliva

* 100 gr. de iogurt de cabra ecològic

* 250 gr. de farina integral d'espelta ecològica

* 1 sobre de Royal
* un polsim de sal
* 150 gr. de xocolata negra

 

PROCEDIMENT:
Encenem el forn a 180ºC.

Trossegem la xocolata amb un ganivet. M'agrada fer-ho així perquè no queda cap trosset igual i es va fent una polseta que també incorporo a la massa.
Per una banda, barregem els ous, l'oli i el iogurt.

I, per l'altra, el sucre, la farina, el llevat i la sal.
Unim les dues masses i barregem bé.
Repartim la massa resultant en motlles de paper o silicona uns 3/4 de la capacitat.
Si posem les càpsules de paper dins de motlles d’alumini o flameres, al créixer la massa no es deformen i pugen més.
Tot i així, al portar la farina d'espelta no ens creixaran tant com si portessin farina de blat.
Posem trossets de la xocolata a cada càpsula.
Els posem al forn a la part del mig i els coem durant aproximadment uns 25-30 minuts o fins que al punxar-los amb un pinxo aquest ens surti net. Aquests varen estar-hi força perquè les càpsules eren bastant grans.

Uns cops cuits els traiem del forn i els deixem refredar completament a sobre d'una reixeta.
Deliciosos!!!

Bon cap de setmana!!!

Catieu

Muffins espelta xocolata 2

 

 

Llegir 17250 vegades Darrera modificació el Divendres, 04 Novembre 2016 12:09
Més en aquesta categoria: « Muffins de Gerds i Mirtils

Escriure un comentari